Agilitypasset!

Idag var det dags för agility igen då!
Taggade åkte vi dit(trots stukad fot..)
En stukad fot+agility, säger väl sig självt.Inte helt 100, men det går väl inte köra någon sport med stukad fot i alla fall om det är en sport där fötterna måste va med..Vilket dom flesta sporterna är ;) Nog pratat om det!
Tessie skötte sig i alla fall bra, i början var hon duktig och lydde mig, när vi körde(jag gick..) banan!Så jag behövde liksom inte följa med henne fram till varenda hinder utan hon kunde springa en bit i förväg och ta det själv.Vilket kändes skönt!
Fram mot slutet vart hon däremot lite slö..Kanske för att det var lite svårt att tagga henne när jag bara halta runt;) Om det inte är någon fart hinner man kanske lukta lite..Ungefär så tänkte nog Tessie.Men hon skötte sig i alla fall i början, lite slö mot slutet men vi har något att skylla på i alla fall!Vi är i alla fall taggade in för nästa kurs då det troligen blir rallylydnad(hoppas min fot är bättre då!)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

/Sofia & Tessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0