Sammanfattning

Tänkte skriva en liten sammanfattning om vad som hänt på sistonde , eftersom jag inte bloggat särskilt mycket!
 
Har fixat det med min data nu så nu lär det bli lite bättre bloggning framöver kan jag ju också passa på att säga! :)

Men i alla fall, märkte att jag inte skrivit sen Mars(förutom det inlägget jag skrev när Alfons och Linn hade varit här!). Så det är en hel del att berätta faktiskt.

Vi kan ju börja med att vi har tävlat, en inofficiell tävling. Vi var med i tre klasser. Först var det en lite lättare klass som är perfekt för uppvärmning! Tessie var riktigt taggad och vi hade rätt bra fart, men sen fick vi en vägran vid ett hopp(jag visade lite dåligt så då blev det att hon sprang bredvid, så en vägran). Så en tredje plats blev det där!Priset vi valde blev en jätte söt nalle som pep, Tessie älskade den! När jag hade lagt den i väskan så stoppade hon ner huvudet där för att ta den igen, haha!
Sen var det öppen hopp tror jag(kommer inte riktigt ihåg vilken ordning klasserna kom sen för det var ju ett tag sen tävlingen var, i Juni var den tror jag, varning för lite dåligt minne!) Men den klassen gick rätt bra till en början, men det blev disk, det var mest mitt fel för att jag visade dåligt! (Dumma mig!) Det var en klurig sväng, som en åtta typ med hopphinder, lite svårt att förklara. Men i alla fall, jag blev lite förrvirrad hur det skulle va nu igen så då hoppade hon fel hinder så det blev disk, men annars gick loppet rätt så bra!
Så sista var agilityklassen. Jag hade märkt av redan i hoppklassen att hon var lite trött, det var inte samma fart som i första klassen. Så nu var hon ännu tröttare! Men vi tog oss igenom banan ändå och hon var duktig, dock så blev det disk igen , återigen pga. av mig! Typiskt.. Aja nya tag nästa gång! Tills dess så är det jag som ska träna lite, hihi. Har faktiskt övat nu under sommaren för att försöka bli bättre på att visa noga vart hon ska, både att säga hindret tydligt och visa med armen! Så hoppas att vi nästa gång slipper mina misstag i alla fall :)



Sen var vi gått agilitykurs också, den som vi brukar gå. Riktigt kul och med mycket skratt, haha riktigt skrattig grupp! Speciellt en av gångerna.. Haha men det har varit kul och bra!
Freestyle kurs har vi också gått. Den har också varit bra och rolig, alltid kul att variera sporterna lite och inte bara köra agility utan blanda lite! :)



Vad har hänt mer då? Ju förutom all träning när det gäller agility och freestyle har vi aktiverat Tessie genom att ta med henne på springturer! Vi har köpt en sak man sätter runt midjan där man kan ha hunden när man springer. Så det är jätte smart att ha, vi springer med henne runt två-tre gånger i veckan det är lite olika beronde på helt enkelt!

Sen har vi självklart tränat hemma både agility, freestyle och lydnad! Vi har gått långpromenader(fast det är ju självklart), varit ute i skogen och plockat blåbär , åkte båt med henne och allt möjligt!
Nu blev det inte så mycket bilder i det här inlägget men ska ladda över bilderna till den här datan någon dag så kommer det säkert upp några här i bloggen! Sen hade jag tänkt att någon dag försöka mig på att fixa en ny header! :)

/Sofia & Tessie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0