Agility i det fina vädret!

Idag har vädret varit på topp och det har utnyttjas på ett bra sätt, enligt mig. Agility!
Alfons ( www.cockeralfons.blogg.se ) och hans matte var också där och tränade.
Så det blev en toppen förmiddag med sol , hundträning, prat och lite fika ;)

Vi började med att bära ut alla hinder ( inte det roligaste ) för att bygga en bana. Linn hade med sig några banor så vi tog en av dom och började bygga. När vi väl var klara så började vi köra för fullt! Vi filmade varandra när man körde så man kan kolla i efterhand och se om det är något man kan förändra osv.
Jag bestämde mig för att träna lite på "ut". Så gjorde det, ska fortsätta med det för det är något som är bra att hunden kan. Hon har kunnat det bra förut men har nog glömt bort det lite. Sen körde vi lite rallylydnad , men blev inte så mycket för hundarna var trötta efter aglityn. Så vi gick en sväng i skogen så att hundarna kunde varva ner. Sen körde vi ett varv till när vi kom tillbaka innan det var dags att plocka in hinderna igen!

Tog lite kort, men den kameran jag hade med mig vill inte funka nu..Så kan inte ladda upp bilderna. Men tog däremot lite bilder med en annan kamera när jag kom hem , så ni kan få se hur trött Tessie är nu!



/Sofia & Tessie

Kommentarer
Postat av: CockerAlfons

Vi hade jätte kul med er! Det måste vi verkligen göra om snart! :D

2012-03-03 @ 16:41:46
URL: http://cockeralfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0